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Capital inflows, credit booms, and macroeconomic vulnerability: the cross-country experience
The turbulence in financial markets is Southeast Asia in 1997-98 and the crisis in Mexico in 1994-95 have renewed interest among policymarkers in the issues of capital account liberalization and financial sector reform. In all the East Asian cases and in Mexico, as well as in many other earlier episodes ...
Ochenta años de historia del Banco Central de Chile
El Banco Central de Chile se creó en 1925, para 'dotar al país de una institución que estabilice la moneda y regule las tasas de intereses y descuentos, para evitar perturbaciones en el desenvolvimiento industrial y financiero de la Nación y fomentar su progreso económico' (Decreto Ley Nº 486, 22 de ...
Arquitectura financiera (inter)nacional: el rol de la (auto)regulación
La crisis financiera de 1997-1998 ha puesto de manifiesto las deficiencias del sistema monetario internacional y, en especial, la gran vulnerabilidad de los sistemas financieros de las economías emergentes del sudeste asiático. Como respuesta a esta crisis han surgido diferentes iniciativas para ...
Efectos de la crisis internacional en la economía Chilena
Este trabajo analiza los efectos sobre Chile de la crisis financiera internacional desatada en julio de 1997, evalúa las políticas económicas implementadas durante este año en virtud de la misma. Los canales de transmisión de la crisis han evolucionado paralelamente a ésta, desde el sector real (menores ...
Banking, financial integration, and international crises: an overview
The devaluation of the Thau bath in July 1997 triggered a major international financial crisis in East Asia, similar in many ways to the Latin American debt crisis of the early 1980s. The baht´s devaluation led to a Seriesos sharp devaluations in several other Asian countries, in particular Indonesia, ...
Capital controls in Chile: were they effective?
Controls on international capital flows have no place in a world without policy distortions and markt failures. Capital controls can only be justified as second-best measures to compensate for nonremovable policy distortions, including inadequate regulation and supervision of the financial and corporate ...